Oppgaven opplevdes vanskelig for mange av elevene fordi de ikke fikk til å kopiere bildeutsnittet i den graden de ønsket. Det kan derfor hende oppgaven egner seg bedre for eldre elever. Samtidig tror jeg dette er en god øvelse i å bruke høyre del av hjernen (den logiske og matematiske delen) til å gjengi det man ser, og ikke det man tror man ser. Utsnittene utgjør nemlig en så liten del av maleriene at det ikke er mulig å se hva man maler underveis, og man blir tvunget til å fokusere på flater, positive og negative former og farger.
Avslutningsvis fikk noen av elevene være med å snekre sammen bildene, og jeg fikk se og høre at trearbeid var en etterlengtet del av faget. Det får bli neste års store prosjekt! Mine lærerkollegaer har vært rause med å kommentere elevenes utsmykking av skolen, og elever på andre trinn stanser stadig opp foran disse maleriene.
Simpelthen elsker dette!!! Ønsker å lage med kidsa på Sfo,men får ikke til å dele bildet opp.
SvarSlettKan jeg bære så frekk og spørre om du har det lagret ett sted,og om du vil dele?????
Mvh Møyfrid